Monday, May 9, 2011

:: Interbiu SPP

Hari ni aku nak cerita pasal Interview SPP hari tu. Nak dijadikan cerita terkejut gamaknye cek2 semakan Online kat laman spider SPP tu, nama aku telah dipilih **mampoo? haha..untuk temuduga SPP.
Jadi 4hb petang tu aku dah bergerak ke KUDAT. Tengs Ustaz Kashful atas kereta Wajamu yang Gagah Perkasa! Aku gerak skali ngan membe aku yg kene g interbiu tu skali~ Sampai kat Hotel di Kudat**terserempak pulak dgn pegawai SPP yg duduk hotel sama ngan aku..Encik SPP ni la yang gtau "esok yang interbiu kamu ni Dato'..Jgn risau beliau sporting" ::Ada sdkt kelegaan disitu..hoho..pastu esok pagi2 lagi jam 6.30 **which kat sini memang dah cerah bagai..aku g ke PKG tuh..sampai2 masing2 candidate muntah ilmu berdarah la katsitu..sorang tanya sape TYT Sabah, sorang tanya sape Timbalan Pengarah JPN Sabah..haha terkedu jap aku..::**dah tak tahu..aku pun join group muntah ilmu ni..ni la tips2 yang mereka bagi yang mungkin boleh ditanya semasa interbiu2 nanti:::

  1. Menteri Pelajaran
  2. Timb Menteri Pelajaran (**ada 2 orang tu kan)
  3. KKPM
  4. Pengarah Jpn Masing2
  5. Pengarah PPD Masing2
  6. Berapa Warna Bendera Sabah
  7. Warna2 Bendera Malaysia dan penjelasan warna ituh~
  8. Gambo sape kat duit kertas kita ** Tuanku Abdul Rahman ye
  9. Berapa tinggi Gunung Kinabalu
  10. NKRA
  11. PIPP
  12. KSSR
  13. Teori Pembelajaran **Sape pelopor die
  14. Bilik Darjah Berkesan**cterla pasal susunan meja
  15. FPK**nih penting nih
  16. Visi Misi Sekolah
  17. Arah Kiblat**ni kira2 macam cepu emas gak~nasib la sape yg kena
  18. KDNK negara bpe tahun ni
  19. kadang boleh jadi die suruh ngajar**tunjuk set induksi atau penutup
  20. TYT Sabah
  21. Bilangan Murid Sekolah~Gred Apa?
  22. bagi situasi disiplin~
  23. peranan guru disekolah

aku Kumpulan ke 3..dengan aku skali ada 3 org cikgu perempuan..dorang ni dr sekolah menengah**aku je dr sekolah rendah~riso gak masa mula2 masuk..hoho..pastu Dato tu suruh duduk**JANGAN DUDUK SELAGI PENEMUDUGA KORANG TAK BG APA2 ARAHAN~

Nasib aku masa tu::Dato tanya Macamana nak dapatkan Bilik darjah yang berkesan...hoho..terus aku masuk bg pendapat..pastu Dato suruh kitorang ngaja sorang2 sampaila beliau suruh STOP..Dato siap ketawa terbahak2 lagi..memang sporting habisla Dato.. Sebelum balik Dato tu pesan..
Jangan jadi GURU 25hb...Jangan jadi GURU Silibus..Jadi Pendidik bukan Guru semata.. =)
Jadi itulah sedikit sebanyak TIPS untuk pg Interbiu SPP.. Kalua ada sbrg soklan..comment kat bawah ni ye~

5 comments:

Miss Sunshine said...

Huh, entri yang ditunggu2 selama ni... Nak copy boleh tak? huhu..

Macam mendebarkan je.. Lama tak sesi interview ni?
Sekarang ni memang interview secara berkumpulan kan?

die suruh ngajar? mikro teaching ke? banyak pengetahuan pasal pendidikan secara umum ye? PIPP yang dah lepas pun tanye jugak ye... takde ke die tanya yang melibatkan opsyen kite?

Bestnya dah kene interview SPP... bila turn sarawak ni...?

miss she said...

gud info.. tq for sharing..

ZWAN SABRI said...

org yg hebat jer akan dipanggil interview tu.. Tahniah2.. semoga dipilih.. ;)

MySuaraBlog: Penangan Harga Setem

Syed Azman Syed Ismail (S.A.S.I) said...

miss sunshine: bole bha kalau nak copy~ yup mmg interbiu bkumpulan..masa tu mmg ada group yg kene tya psl PIPP..turun sarawak??hmmm tunggu duit banyak sket~
miss she: my pleasure~
Zwan Sabri: hoho..xlah..dah daftar awal die pggl la..haha..Amin..=)

Hush said...

all the best ya. huhu~ :)
*time orang nanti cemane la.. hukk~~*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...